Українська велосипедна мережа проти заборони перевезення велосипедів у поїздах Інтерсіті

Українська велосипедна мережа висловлює занепокоєння пропозицією, викладеною в пункті 11.3 «Проекту наказу Про затвердження Змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України», а саме: повною забороною провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+» за відсутності технічних умов (місць) для їх розташування у вагоні під час перевезення.


Фото: Укрзілзниця

Обговорення даного проекту зміни до Правил зараз відбувається на сайті Міністерства інфраструктури України і триватиме до 28 грудня 2018 року.

Можливість провезення велосипедів у поїздах є основою кількох видів переміщень:

  • ланцюгів мультимодальних пасажирських переміщень з транспортною метою «велосипед – поїзд – велосипед». Приклад: Людина починає подорож з дому велосипедом в Києві, далі рухається поїздом до Вінниці, і зі станції призначення рухається до місця роботи велосипедом;
  • ланцюгів туристичних та рекреаційних пасажирських переміщень. Приклад: турист вирушає з власним велосипедом в подорож Поліссям, сідає на поїзд Інтерсіті+ до станції Коростень. Цілий день досліджує туристичні об’єкти Житомирщини і повертається додому;
  • перевезення велосипеду у якості звичайного багажу чи як спортінвентаря (при переїзді в інше місто, участі у велосипедних змаганнях, велолюбительських подіях тощо).

Заборона перевезення велосипеда прямо протирічить кільком завданням Національній транспортній стратегії України на період до 2030 року, прийнятої Урядом 30 травня 2018 року, а саме:

  1. забезпечення розвитку мультимодальних пасажирських перевезень (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”);
  2. забезпечення розвитку інфраструктури для велосипедного руху (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”).

«Українська велосипедна мережа пропонує не вирішувати проблему відсутності спеціально обладнаних для перевезення місць забороною велосипедів. Така заборона виключить з використання пасажирами з велосипедом найзручніших, з точки зору розкладу та швидкості переміщення, поїздів Укрзалізниці. До того ж, даний захід є прямо протилежний меті зміни Правил, яка чітко постулює «Підвищення рівня сервісного обслуговування громадян шляхом розширення та вдосконалення послуг з перевезень залізничним транспортом». Ми розцінюємо спробу заборонити перевезення велосипедів, як «звуження переліку та якості послуг», – ідеться в листі УВМ до міністра інфраструктури України Володимира Омеляна і в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова.

Координатор АВК з національної роботи Вадим Денисенко передав лист особисто Євгенію Кравцову 11 грудня під час панельної дискусії «Реформування державних підприємств та установ».

Лист підтримали громадські організації – члени Української велосипедної мережі:

  1. ВелоВектор (м. Одеса)
  2. Urban Inst. (м. Одеса)
  3. Асоціація велосипедистів Києва (м. Київ)
  4. Буковинська агенція регіонального розвитку (м. Чернівці)
  5. Міські Реформи (м. Харків)
  6. Велокривбас (м. Кривий Ріг)
  7. Велосипедна Асоціація Павлограда (м. Павлоград)
  8. СІТІ ЛАБ (м. Полтава)
  9. Асоціація велосипедистів Черкас (м. Черкаси)
  10. Дніпровська асоціація велосипедистів (м. Дніпро)
  11. Львівська асоціація велосипедистів (м.Львів)
  12. Альтер-Спорт (м. Миколаїв).

Українська велосипедна спільнота готова до переходу на модель оплати перевезення велосипедів у поїздах і дуже хотіла би мати спеціально відведені місця для перевезення, які би не заважали іншим пасажирам. УВМ пропонує викласти даний пункт у наступній редакції:
дозволити провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+», оплачуючи провезення велосипеда, як великогабаритний вантаж;
1.1 у зібраному стані на спеціально облаштованих місцях;
1.2 у розібраному стані у чохлі у місцях для провезення багажа, за умови відсутності спеціально облаштованих місць для перевезення велосипедів.

Фото: АВК

УВМ вважає, що наразі поїзди Hyundai Rotem мають величезний потенціал для комфортного обладнання місць для перевезення велосипедів. Перший та дев‘ятий вагон даних поїздів мають великі майданчики для перевезення інвалідних візків. Простір даних майданчиків можна легко упорядкувати для спільного користування велосипедистами та маломобільними групами пасажирів, не шкодячи інтересам жодних з них.

Як відомо, Укрзалізниця має успішну практику влаштування місць для перевезення велосипедів у поїздах, зокрема на напрямку Львів-Мукачево.

Іноземний досвід

Подаємо практики залізничних компаній країн ЄС щодо можливості перевезення велосипедів у поїздах Intercity:

Німеччина

Компанія Deutsche Bahn дозволяє перевозити велосипед у поїздах Intercity та Eurocity, попередньо придбавши квиток онлайн. Вартість квитка складає 9 євро (для власників BahnCard – 6 евро).
З грудня 2017 року навіть найбільш швидкісні поїзди Inter City Express (ICE) беруть на борт до 8 пасажирів з велосипедами.

Інформація від Deutsche Bahn

Фінляндія
Державна залізнична компанія Фінляндії VR group дозволяє провезення велосипедів у поїздах категорії Intercity. Для перевезення необхідно придбати квиток вартістю 5 євро, пройти до двоповерхового вагону поїзду категорії Intercity та розмістити велосипед у спеціально відведеному для цього місці. Додатково, за 50 євроцентів, можна пристебнути велосипед для уникнення крадіжки.
Перевезення велосипедів регіональними поїздами безкоштовне.

Інформація від VR group

Польща
Польська залізнична швидкісна компанія PKP Intercity дозволяє провезення велосипедів у першому і останньому вагонах поїздів категорії Intercity (IC) та у вагонах другого класу поїздів категорії Express Intercity (EIC) та Express Intercity Premium (EIP). Вартість перевезення велосипеда фіксована і складає 9,10 польських злотих, не зважаючи на відстань та тип поїзда. При купівлі квитка на перевезення велосипеда у кондуктора в салоні поїзда, вартість зростає до 10 польських злотих.

Інформація від PKP Intercity

Українська велосипедна мережа – група громадських організацій у 12 містах України, які об’єднались для посилення впливу на транспортну політику та умови розвитку велотранспорту в Україні.

Нагадаємо, Українська велосипедна мережа просить велопарковки на вокзалах.

Джерело: Асоціація велосипедистів Києва

У вашому місті сталася велосипедна подія?
Ви хочете поділитися велосипедною інформацією з містами України?
Публікуйте новини на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту!
Надсилайте інформацію на адресу ye.kravchenko@gmail.com з поміткою “Новина для Інфоцентру”

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Український інформаційний центр велотранспорту © 2023 All Rights Reserved