У Києві відкрилась вулична виставка про історію велосипеда

Вулична виставка «Велобум 1890-х» відкрилась 24 квітня на території Національного історичного музею України (вул. Володимирська, 2) з боку Десятинного провулку і триватиме до 29 травня 2018 року. Вхід на виставку вільний.

Виставка у форматі вуличної експозиції знайомить з історичними свідченнями про Київ та інші міста Російської імперії кінця ХІХ століття напередодні появи автомобілів, де найпрестижнішим видом індивідуального транспорту був велосипед. Розділи виставки: “Велобум 1890-х – десятиліття велосипедного ентузіазму в доавтомобільну епоху”, “Київське товариство велосипедистів-любителів (1891-1907)”, “Велосипедом по місту. Де в Києві найчастіше їздили велосипедом у 1890-х?”, “Велосипедом за місто”, “Леді на велосипеді”.

“На виставці можна дізнатись про досвід їзди на велосипеді в доавтомобільну епоху серед киян кінця ХІХ сторіччя і внесок перших велолюбителів у розвиток суспільства. У Києві велосипед відіграв велику роль у створенні модерних “Правил дорожнього руху”, демократизації суспільного життя та емансипації жінок”, – розповіла Ольга Мартинюк, кандидатка історичних наук, авторка і кураторка експозиції “Велобум 1890-х”.

“Виставка свідчить, що велосипед як транспортний засіб відомий у Києві вже понад сто років, і привертає увагу до гострих питань захищеності велосипедистів на дорозі і безпеки дорожнього руху загалом. У сучасному Києві бракує велодоріжок, що є наслідком слабкої інтеграції велосипедного руху в транспортну інфраструктуру міста”, – підкреслила координаторка Асоціації велосипедистів по Києву Ксенія Семенова.

“Демократія – це великою мірою про спільне відповідальне володіння публічним простором. Вулична виставка «Велобум 1890-х» – це приклад того, як міський простір можна використовувати для відкритих дискусій про стан суспільства, і де досвід усіх буде врахований”, – пояснила Ганна Гребеннікова, координаторка програми “Сприяння демократії” Представництва фонду імені Гайнріха Бьолля.

“Зараз велоінфраструктура Києва на стадії зародження і ми активно взялись за її розвиток. Влаштування велосипедних смуг чи доріжок є обов’язковою умовою при підготовці проектно-кошторисної документації на будівництво, реконструкцію та капітальні ремонти доріг. У 2018 році ми добудовуємо веломаршрут “Троєщина-Центр”, проектуємо три веломаршрути Оболонь – Поділ, Солом’янка – Центр та Виноградар – Центр. Також ми впроваджуємо в Києві громадську систему bike-sharing”, – розповіла представниця Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Анна Даниленко.

Програма заходів у межах виставки:
25 квітня – Лекція “Велобум 1890х у Мінську, Києві та Одесі: чи всюди їздити однаково?”
12 травня – Велоекскурсія по Києву в рамках весняного Ретро Круїзу
19 травня – Ніч у музеї: показ фільму “Навесні” Михаїла Кауфмана (1929) з велогенератором
26 травня – Лекція “Велосипедна мода і стиль життя”
Для дітей – загадки, квести, спеціальні екскурсії.

Фото: Ольга Зарко

Організаторами виставки є Асоціація велосипедистів Києва, Національний Музей Історії України. Проект здійснюється за підтримки Представництва Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні.

Джерело: Асоціація велосипедистів Києва

У вашому місті сталася велосипедна подія?
Ви хочете поділитися велосипедною інформацією з містами України?
Публікуйте новини на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту!
Надсилайте інформацію на адресу ye.kravchenko@gmail.com з поміткою “Новина для Інфоцентру”

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Український інформаційний центр велотранспорту © 2024 All Rights Reserved