Конкурс аналітичних матеріалів від Асоціації велосипедистів Києва привернув увагу до теми велоекономіки в різних містах України
Яка користь від велосипеда українським містам і людям, які в них живуть? Який суспільний та економічний ефект від їзди на велосипеді та інвестицій у розвиток велоінфраструктури та/або інфраструктури для пішоходів? На ці питання відповідають аналітичні матеріали, подані на конкурс АВК «Велосипед як каталізатор змін у містах». Журналісти спробували розібратись, які зміни викликає велосипед у різних містах України та Європи і як їх пришвидшити.

Фото: Unsplash
Черкаси: 22 мільйони для любителів “байків” – InfoMist
22 веломаршрути, 100 паркувальних місць, 2 велосипедні стійки для тривалого зберігання «байків» біля об’єктів громадського призначення – все це та багато іншого обіцяє черкащанам міська велопрограма. Документ одноголосно ухвалили депутати Черкаської міської ради всередині березня 2015 року. Згідно з першою в історії міста велопрограмою, тисячі велосипедистів Черкас до 2020 року мали б отримати справжній велосипедний «парадіз»: на велозручності з міського бюджету та інших джерел планувалося спрямувати 22 мільйони гривень. Як саме впроваджується велопрограма на півшляху до фіналу та чи стало черкаським велосипедистам зручніше і безпечніше – читайте далі.
Велосипед у місті: економічний ефект – MistoSite
Сьогодні більше ніж 54% людей у світі живуть у містах, де споживається 60-80% енергії та утворюється близько 75% викидів CO2. Транспорт є одним із найбільших забруднювачів повітря у місті. За підрахунками Європейської Комісії, на міські авто припадає близько 40% від усіх викидів вуглецю, що спричинені використанням автомобільного транспорту. Надмірна автомобілізація, окрім очевидних екологічних проблем (смог, шум, забруднення землі), створює ще й економічні. Лише від заторів у містах країни щорічно втрачають від 2 до 4% ВВП (витрачений час, пальне, амортизація автомобіля).
Одеса: Завтра буде двоколісним – Отклик
Дві історїї про те, як в Одесі вело-активісти сприяють вирішенню соціально-економічних проблем міста.
Історія перша

Фото: Анна Гайдай
Коли українці пересядуть на велосипеди – Delo.ua
60 мільйонів європейців щодня їздять на роботу на велосипедах. У Німеччині, Данії та Нідерландах число велосипедистів складає близько 20% населення. В Україні велосипед як основний транспортний засіб використовують лише 2% населення, у Києві велосипедистів іще менше — 0,25% киян їздять на роботу велосипедом. Delo.UA вирішили дізнатись, чому так сталося і як можна змінити ситуацію.
Економічний ефект від велосипеда — міф? BikeInCity
Говорити про економічну доцільність використання велосипеда у якості транспорту можна лише при використанні відносно недорогого байка. Так, ніхто не заважає пересуватись по місту на карбоновому красені за 3-4 тисячі євро, у контактному взутті та топовій велоформі, але якщо порахувати витрати на рік, то вийде дуже пристойна сума. Проте завдання цього дослідження і полягає у визначенні орієнтовних витрат на експлуатацію велотранспорту.

Фото: ECF
Велосипед, місто і держава: економічні та соціальні вигоди – NewWestMedia
Коли ми говоримо про користь їзди на велосипеді, зазвичай згадуємо про фізичне здоров’я та екологію. Однак якщо зануритися в тему глибше, виявиться, що сфер значно більше. А “велосипедизація” суспільства дає можливість зекономити величезні суми. За останніми дослідженнями, фінансові переваги від їзди на велосипеді у 28 країнах ЄС становлять понад 513 млрд євро на рік. Тож як і за рахунок чого експертам вдалося дійти до таких висновків?

Фото: Ольга Туча
Київ: Жінка на велосипеді — це ознака того, що місто безпечне для велосипедистів – Delo.ua
Наприкінці серпня 2017 року Київська міська держадміністрація опублікувала проект велоконцепції Києва.
Delo.UA зустрілось з радницею мера з велоінфраструктури Ксенією Семеновою, щоб дізнатись, коли в Києві з’являться велодоріжки, а також чому жінки не поспішають пересідати на велосипеди.
Івано-Франківськ: Як велоінфраструктура може змінити місто – GalInfo
Знадобилось близько двох сотень років, аби велосипед з чудернацького винаходу став найбільш популярним та найбільш екологічно чистим засобом пересування. Про те, скільки часу потрібно українським містам, щоб стати дружніми до велосипедистів, та чому це справді важливо навіть для тих, хто не користується двоколісними, читайте у репортажі Гал-інфо.
Велоінфраструктура Харкова: піар міської влади і сльози велосипедистів – Kharkiv Today
В європейських містах розвиток велоінфраструктури – питання передусім економічної доцільності, оскільки зниження простою в заторах автоматично збільшує час, що його працівник проведе “за станком”. Окрім того, їзда на велосипеді покращує здоров’я людини – і внаслідок цього скорочується кількість днів, проведених на лікарняному. В Європі давно порахували переваги для економіки від їзди на двоколісному транспорті, тому активно вкладають ресурси в розвиток велоінфраструктури та заохочують їзду на велосипеді серед населення. В українських містах, на жаль, ситуація інакша.

Фото: Unsplash
Львів: Мрія – стати велостолицею України – День
Львів – місто-першопроходець в Україні в плані велосипедної інфраструктури. Тут уперше почали будувати велодоріжки, було ухвалено першу концепцію розвитку велоінфраструктури і з’явився перший автоматизований громадський велопрокат. Чому для сучасного міста важливо розвивати велокультуру? Та чи достатньо місто Лева докладає зусиль, аби стати велосипедною столицею України?

Фото: Львівська асоціація велосипедистів
Велоекономіка: Як двоколісний транспорт змінює суспільство – Голос Донбасу
Як змінює суспільство популярність двоколісного транспортного засобу. Медіакординаторка Асоціації велосипедистів Києва Марина Блудша розповіла на радіо “Голос Донбасу”, як велосипед може впливати на розвиток економіки.
Коли два краще, ніж чотири – День
Чому Україні потрібна велосипедна стратегія. Про велоекономіку, велореформи, велоздоров’я і велощастя.

Фото: Unsplash
Нагадаємо, конкурс аналітичних матеріалів для журналістівпройшов двома хвилями: “Як велосипед генерує гроші?” і “Велосипед як каталізатор змін у містах“. Конкурс проходив серед авторів аналітичних журналістських робіт, розміщених на українських національних та регіональних медіаплатформах (друковані, теле-, радіо- та онлайн-ЗМІ). Загалом на конкурс надійшло 22 матеріали. Конкурс відбувся за сприяння посольства Великої Британії в Україні.
Джерело avk.org.ua
У вашому місті сталася велосипедна подія?
Ви хочете поділитися велосипедною інформацією з містами України?
Публікуйте новини на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту!
Надсилайте інформацію на адресу tania.kosianchuk@gmail.com з поміткою “Новина для Інфоцентру”