Це портфоліо заходів описує фактичний вплив різних типів заходів на рівень заторів. Тут надано опис та аналіз успішно втілених міських інтервенцій, які сприяли пішохідному та велосипедному рухам у містах. Описані заходи допомогли зменшити затори або принаймні збільшували рівень пішохідного та велосипедного рухів без підвищення заторів.
У 10 з 20 випадків завантаженість може бути зменшена, у восьми випадках заходи не впливали на затори або ефект не міг бути виміряний. Лише в двох випадках відбулося незначне збільшення за- торів для автотранспорту. Зменшення автомобільних заторів спостерігається в різних типах заходів: у п’яти випадках зменшення заторів досягли інфраструктурними заходами, три випадки містять заходи управління дорожнім рухом та три – заходи управління мобільністю.
Важливим висновком є те, що більшість заходів не були реалізовані з метою зменшення заторів. Майже всі випадки показали, що існують додаткові позитивні ефекти, як-от перехід до сталих видів транспорту або підвищення безпеки руху. Це можна було б розглядати просто як “супутні вигоди” з точки зору зменшення заторів. Але ці ефекти є взаємозалежними та можуть допомогти зменшити затори в довгостроковій перспективі. Більшість заходів із підтримки пішохідного та велосипедного руху, які описані нижче, мають потенціал з часом змінити транспортну поведінку та підвищити рівень користування немоторизованим транспортом.
Матеріал підготовлено в рамках європейського проекту FLOW. Переклад українською виконано Асоціацією велосипедистів Києва за фінансової підтримки Європейського Союзу.