Програма реалізації Vision Zero у Нью Йорку

За останні кілька років майже кожне велике місто в США стало частиною програми, відомої як Vision Zero.

Vision Zero – концепція нульової смертності, ініційована шведами у 1995 році, означала принципово новий погляд на проблеми, пов’язані з безпекою дорожнього руху, та на їх вирішення.

Даний принцип ще називають принципом «нульової терпимості». Спираючись на нього, не можна ставитися до смертей на дорозі, як до неминучого зла, пов’язаному з автомобілізаціею.

Концепція нульової смертності розглядає дорожньо-транспортну систему як єдине ціле, компоненти якого: дороги, транспортні засоби та пішоходи – у взаємодії один з одним гарантують безпеку. Ніхто не повинен ризикувати своїм життям, аби просто дістатися з пункту А до пункту Б.

Ідеологія концепції покладає тягар відповідальності на автомобільних і міських проектувальників, а не лише на учасників дорожньо-транспортного руху.

Участь у такій ініціативі дає великі можливості для впровадження різких і позитивних реформ. Тим не менш, нерідко така ініціатива залишається усього лише грандіозним оголошенням мера про участь у ній.

Це досить просто: підписати документ та задекларувати, що жоден водій, пішохід, велосипедист не повинен загинути на дорозі. Насправді проведення необхідних реорганізацій, щоб зробити дороги безпечнішими, вимагає багато роботи.

Велика кількість міст, в яких затверджена концепція «нульової терпимості», займають найвищі позиції у рейтингу міст з високою якістю життя.

З того часу, як мер Нью-Йорка оголосив у 2014 році про участь міста у Vision Zero, кількість транспортних пригод у місті зменшилася на 22%.

Нові закони

Невдовзі після прийняття концепції «нульової терпимості» мер Нью-Йорк Білл ДеБлазіо обмежив загальноміську швидкість до 25 миль/год (40 км/год), керуючись тим, що аварія за участі автомобіля, що рухається на більш низькій швидкості, швидше призведе до травм, аніж до смерті.

«Тим не менш, досі регулярно не вдається притягнути до відповідальності водіїв-порушників, з вини яких постраждали пішоходи та велосипедисти, почасти тому, що не завжди вистачає правових інструментів для цього», – говорить один з юристів, що захищає права велосипедистів.

Аби зробити вулиці Нью-Йорка ще більш безпечними, влада міста повинна застосовувати ще більш жорсткі санкції до тих, хто перевищує швидкість.

Виконання

У листопаді 2015 року внаслідок збільшення кількості смертей пішоходів поліція оштрафувала понад 12000 порушників правил у нижньому Манхеттені і ввела жорсткі санкції за перевищення швидкості, розмови за кермом по телефону та порушення права пріоритетності пішохода.

Схожі штрафи по всьому місту довели свою ефективність у зниженні небезпечного водіння. Однак, як вважають правозахисники, камери, що фіксують порушників на світлофорах і тих, що перевищують швидкість, повинні бути поширені по всьому місту.

Реконструкція інфраструктури

Нью-Йорк запровадив значне фінансування для виконання зобов’язань за програмою Vision Zero. Мер міста прийняв рішення про виділення 100 млн доларів для реконструкції Queens Boulevard, відомого також як “Бульвар смерті”. На міському шосе довжиною сім миль сталося 36 аварій зі смертельним результатом у період між 2003 і 2013. Реконструкція Квінс Бульвару передбачає обладнання огороджених велосипедних доріжок та пішохідних зон. Аби дійсно досягти нульового значення смертності у дорожньо-транспортних пригодах до 2024 року, міська влада хоче бачити зниження смертності на 40% щороку. Для чого буде і надалі інвестувати кошти з міського бюджету у реконструкцію міського простору.

Культурний зсув

У рамках ініціативи Vision Zero влада Нью-Йорка здійснює освітні програми у школах, коледжах, університетах. Започаткована кампанія у пресі, що пропагує ввічливу поведінку на дорозі серед пішоходів, велосипедистів та водіїв.

Учасники Нью-Йоркської програми «нульової терпимості» вважають, що дрібниць не буває і що потрібно планомірно змінювати свідомість людей, аби ставлення до дорожньо-транспортних пригод не сприймалося, як невід’ємна частина руху на дорогах.

Переклала Вікторія Смагіна, переклад російською на сайті ХарківТурист
За матеріалами статті Vision Zero: No More Traffic Deaths by Bicycling

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Український інформаційний центр велотранспорту © 2024 All Rights Reserved